Новий тунель, який зближує з Європою
Його називають новими воротами в Європу, наймасштабнішим інфраструктурним проектом за усю 25-літню історію Незалежної України. Це новий Бескидський тунель, який знаходиться на межі Львівської та Закарпатської областей.
ВІДЕО ДНЯМасштаби об’єкту, який місяць тому був урочисто відкритий, і справді вражають. Так, його довжина складає 1764 метри. І він є другим за цим параметром тунелем в Україні, після Лутугинського, що знаходиться на окупованій території Луганщини. Крім того, у порівнянні зі старим одноколійним Бескидським тунелем, який пропускав максимум 47 пар поїздів, новий вже двоколійний може пропускати до 100 пар. Також зросте і максимальна швидкість руху поїздів – від 25-40 км/год до 60-70 км/год. Таким чином, запуск тунелю дозволив Україні в кілька разів збільшити обсяг транзитних і внутрішніх залізничних перевезень.
Також запуск нового тунелю був важливий тим, що старий Бескидський тунель був збудований за часів Австро-Угорської імперії ще 132 роки тому, у 1886 році. І був єдиним одноколійним тунелем П’ятого Пан’європейського транспортного коридору, що проходить через території Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини та України (Трієст – Любляна – Будапешт – Братислава – Ужгород – Львів).
РекламаНовий теж був збудований за австрійською технологією. Щоправда, набагато сучаснішою. І на відміну від інших тунелів в Україні, він може похвалитись своїми сучасними новинками. Так, за словами начальника дирекції з будівництва Бескидського тунелю регіональної філії “Львівська залізниця” ПАТ “Укрзалізниця” Миколи Дідуха, новий тунель обладнаний пожежною сигналізацією, автоматизованою системою управління технологічними процесами, новітньою для України мікропроцесорною централізацією.
РекламаІ ось, 25 травня, представники української влади та керівництво “Укрзалізниці” урочисто відкрили цей важливий об’єкт. Так, на відкритті Президент України Петро Порошенко наголосив на важливості відкриття цього об’єкту не лише для України, але й для Європи. “60% експортного потоку, перевезеного залізницею у країни Західної і Центральної Європи, здійснюється Бескидським тунелем. Він є символом міжнародної співпраці “Укрзалізниці”, української влади, ЄБРР, Європейського інвестиційного банку. Напрямок тунелю – до Європи».
У свою чергу, керівник “Укрзалізниці” Євген Кравцов звернув увагу на те, що поява нового тунелю дасть можливість Україні отримувати додаткові 1,5-2 мільярди доларів у рік завдяки транзиту та експорту до ЄС : “Без цього тунелю ми б втратили розширювати наш експортний потенціал, який і так зростає”. Варто зауважити, що за даними “Укрзалізниці”, вантажні перевезення до країн Європейського Союзу зросли на понад 3%, а у зворотному напрямку – на понад 30%.
Цікаво, що саме товарний потяг першим проїхав новий Бескидський тунель. Він перевозив руду до Словаччини.
РекламаОднак, не лише економічно вигідним є новий Бескидський тунель. За словами Євгена Кравцова, саме Закарпаття має стати логістичним центром як України, так і Європи. Адже вже є плани щодо запуску сполучення “Інтерсіті” між Києвом, Львовом та Ужгородом. А з Мукачева вже найближчим часом до кінця літа планується запуск потягу до Будапешта, а в далеких планах – і залізничного рейсу від Ужгорода до словацьких Кошиць. Тож швидке сполучення між закарпатськими містами та великими містами України, Угорщини та Словаччини максимально спростить в’їзд українців не лише на Закарпаття, але й у країни Європи.
Експерт, голова комітету економістів України Андрій Новак також наголосив на тому, що цей новий об’єкт сприятиме збільшенню і пасажирпотоку, і вантажопотоку: “В основному Україна експортує аграрну продукцію, яка має досить серйозний попит на європейському ринку. А Україна імпортує готові споживчі товари. Але Україні треба буде думати і над експортом споживчих товарів. Але, на мою думку, Бескидський тунель посприяє і активізації торгівлі між Україною та ЄС. І що найголовніше, здешевить логістику доставки товарів”.
Загалом, Бескидський тунель – це не лише новий надсучасний об’єкт, який є новим “вікном в Європу”, але й ще одним засобом швидкої інтеграції України в економічні та транспортні процеси Європи.