В області не вистачає вчителів
Цьогоріч перший дзвінок пролунає у 667 закладах загальної середньої освіти Закарпаття. Понад 164 тисячі учнів розпочнуть новий навчальний рік, що на 3 тисячі більше, ніж торік.
ВІДЕО ДНЯЩодо дошкільної освіти, то в області функціонують 595 відповідних закладів різних типів та форм власності, чисельність вихованців яких становить 48 660. Відсоток охоплення дітей від 3 до 5 років різними формами дошкільної освіти становить 90%, а дітей старшого дошкільного віку – 100%.
Важливим інноваційним аспектом освітнього процесу в Україні є впровадження з 1 вересня 2018 р. Концепції «Нова українська школа». В області вперше поріг школи переступлять 18 378 першокласників, які протягом 12 років здобуватимуть освіту в Новій українській школі. Натомість, для всіх інших школярів тривалість навчання залишиться незмінною – 11 років.
Реклама«Для забезпечення успішного старту і подальшого впровадження реформи та у рамках реалізації плану заходів із запровадження Концепції «Нова українська школа» в області навчання пройшли 1060 учителів початкових класів області та 763 вчителі іноземної мови», – розповіла директор обласного департаменту освіти і науки Ганна Сопкова.
РекламаНа виконання положень Закону «Про загальну середню освіту», що стосуються запровадження інклюзивної освіти, в області вже відкрито 13 інклюзивно-ресурсних центрів: у містах Ужгород, Хуст, Берегово, Мукачево, Іршавському, Міжгірському, Рахівському, Тячівському, Ужгородському, Свалявському та Перечинському районах. Усього на Закарпатті заплановано відкрити 18 ІРЦ.
За словами Сопкової, актуальним залишається питання кадрового дефіциту у галузі освіти. Так, у закладах загальної середньої освіти наявні 347 вакансій. Найбільше їх у Виноградівському районі – 98 вакансій, в Ужгородському – 48, у Берегівському – 42, у Мукачівському – 21. Йдеться, передусім, про вчителів інформатики, математики, фізики, англійської мови, фізичної культури та трудового навчання.
Новітні стандарти, які впроваджуються реформою у галузь освіти, передбачають створення усіх необхідних умов для розвитку і самореалізації кожної дитини в умовах навчального закладу. З цим пов′язані як нові методики викладання, так і підходи до оцінки досягнень учнів.