Як шахраї "розводять" власників "євроблях", які хочуть легалізувати автомобіль
Шахраї і ділки почали активно наживатися на українських власниках "евроблях". Їм пропонують зняти авто з реєстрації в Європі і навіть підсовують липові документи. У свою чергу багато "євробляхарів" вже "поховали" свої машини за кордоном або здають їх на металобрухт.
ВІДЕО ДНЯАферисти та "євробляхи"
Сайти безкоштовних оголошень зараз буквально завалені пропозиціями від шахраїв, які пропонують дистанційно зняти авто на єврономерах з реєстрації в країнах ЄС - Литві, Польщі, Словаччини і так далі. За свої послуги просять 200-500 доларів.
РекламаПавло Білецький, керівник закарпатського відділення громадської організації "Доступне авто" попереджає, що потрібно побоюватися таких пропозицій і вивчати закони тих країн, де зареєстрована ваша машина.
"Наприклад, в Литві, якщо ти не заплатив страховку, то твій автомобіль автоматично знімають з реєстрації. Досить просто зайти в їх реєстр та роздрукувати виписку, надати її на нашій митниці для оформлення. А в Словаччині зняти автомобіль з реєстрації без присутності на місці самої машини просто неможливо ", – розповів Білецький.
РекламаАдвокат Андрій Вареник також не радить користуватися послугами посередників. "Коли йдуть такі масові процеси в країні, завжди з’являються бажаючі на цьому заробити. Тому тут можна потрапити в халепу", – зазначив у розмові з нами юрист.
Також, за словами Білецького, у Львівській області налагодили шахрайський бізнес. "Там на кольоровому принтері роздруковують документ про те, що автомобіль поставили на українську реєстрацію. Люди вірять. А коли ця хвиля оформлення пройде і ваші документи почнуть перевіряти, то з’ясується, що це фальшивка. Будуть неприємності", – підкреслив Білецький.
РекламаПоховали у дворах європейців
Потрібно відзначити, що в основному оформляти авто почали власники більш елітних моделей. Багато, хто купував старі "євробляхи", вважають за краще зараз їх "поставити на прикол". Або навіть залишити за кордоном.
"У нас в Закарпатті зараз мало їздять на"єврономерах". Закон прийняли несподівано, і люди, які на цих машинах були за кордоном на заробітках, їздили за покупками, у справах – не змогли повернутися. Їх не впускали, потрібно було залишити 2 тис. євро застави на митниці. У кого з собою такі гроші? На відміну від Польщі, у нас населені пункти Словаччини та Угорщини близькі до кордону, багатьом вдалося домовитися і поставити автомобілі під наглядом у дворах європейців або на парковках. Але не всім", – розповів нам Павло Білецький.
На кордоні з Польщею населені пункти знаходяться далеко. І багатьом українцям довелося кидати авто на парковках супермаркетів, на неофіційних парковках і навіть уздовж доріг на полях і в лісосмугах. Зараз ці автомобілі просто розбирають.
Інші власники "євроблях" розповідають, що здають свої автомобілі на металобрухт. Наприклад, в Харкові з’явилися оголошення про прийом авто на метал, можна заробити приблизно 250 доларів.
Адвокат Андрій Вареник підкреслює, що єдиний спосіб повернути транзитне авто в Україні – це розмитнити його і поставити на українську реєстрацію.
"В іншому випадку ваше авто так і залишиться в Європі. Причому шукати його господаря і намагатися повернути йому машину назад – безглуздо. Навіть на запчастини там його можуть не прийняти, тому що ви фактично не є власником. Може бути на металобрухт піде. Думаю, що вже через півроку таких автомобілів в Україні залишиться небагато. Вони будуть їздити в межах свого населеного пункту. Або залишаться ті, хто буде їздити на них з ризиком отримати великий штраф", – пояснив юрист.