Після кривавої розмови в аграрному коледжі один із постраждавших може залишитись без руки
До чергової частини Мукачівського міського відділу міліції надійшло повідомлення від чергового лікаря обласної дитячої лікарні, що до них за медичною допомогою звернувся 16 – літній юнак із серйозною травмою – різаною раною верхньої третини правого плеча з пошкодженням так званого нервносудинного пучка. До лікарні було одразу направлено слідчо-оперативну групу міськвідділу. Як розповів викладач Мукачівського аграрного коледжу, який привіз підрізаного юнака до медустанови, інцидент трапився на задньому подвір’ї навчального закладу між двома одногрупниками. Коли правоохоронці приїхали до коледжу, то й другого 17-річного юнака в коледжі вже не було.
ВІДЕО ДНЯВідтак правоохоронці почали з’ясовувати обставини від свідків події. Як розповідають студенти, близько 07.50 за 10 хвилин до початку занять, Юрій викликав на розмову одногрупника Володимира (імена змінені). Причиною несподіваної розмови, за словами студентів, були неприязні відносини між хлопцями. Та довго розмова не тривала, хлопці одразу перейшли на грубощі і між ними виник словесний конфлікт. Після чергової образи, мукачівець Юрій наніс перший удар кулаком в обличчя Володимиру. Як стверджують свідки, а їх було небагато, адже всі поспішали на пари, Володимир затуливши очі рукою від болі, витягнув з кишені невеликий розкладний ніж (довжина леза близько 10 см) і «штикнув» свого суперника. Бійка тривала недовго, адже у Юрія почала сильно кровоточити рана. Черговий викладач, який той день повинен був стежити за дисципліною і порядком в аграрному коледжі, як пізніше розкаже на допиті у слідчого Мукачівського МВ УМВС, не бачив ні самого конфлікту, ні місце, де з’ясовували стосунки одногрупники. Хлопці навмисно сховались за котельнею, яка розміщена посеред подвір’я коледжу. Як стверджує викладач, візуально оглянувши двір, студентів на ньому не було. Та щось ніби смикнуло його і він вирішив пройтись за котельню, де полюбляють недисципліновані молоді люди ховатись від викладачів. Там він і побачив як у кущах на землі лежав блідий Юрій, а біля нього стояли двоє хлопців, один з яких студент коледжу, інший із сусіднього училища. Один з хлопців з мобільного саме телефонував за швидкою допомогою. Та всі разом вирішили не гаяти часу, посадили підрізаного студента до автомобіля вчителя і відвезли до обласної дитячої клінічної лікарні м.Мукачева.
В дорозі хлопці розповіли про інцидент викладачу, а той в свою чергу повідомив керівництво навчального закладу, яке і почало з’ясовувати, де ж подівся інший студент – учасник сутички. В той час Володимир разом з батьками прямували до лікарні обласного центру Закарпаття, адже сам юнак разом з батьками мешкає в одному з сіл Ужгородсього району.
РекламаНаразі обидва молодики госпіталізовані. Володимиру невирішений конфлікт обійшовся переломом щелепи, носа і струсом головного мозку, а от у «затійщика» розборки – Юрія – тяжка травма плеча. Медикам не вдалось відновити функціонування руки, скоріш за все, за словами адвоката хлопця, юнак залишиться без правої руки. За фактом спричинення тяжких тілесних ушкоджень правоохоронцями міськвідділу порушено кримінальну справу, та кому і як доведеться відповідати за скоєне, з’ясує слідство.
Та тут виникають інші питання. Чому цього конфлікту, який тягнувся між хлопцями, як говорять одногрупники, не один день, не помічали педагоги і батьки. Можливо, цю ситуацію вдалось би попередити і тим самим уберегти одного з хлопців від каліцтва. Чому батьки, вчителі б’ють на сполох лише тоді, коли за справу доводиться брати працівникам міліції?
РекламаЗа словами психолога сектору кадрового забезпечення Мукачівського МВ УМВС Надії Герц, на сьогоднішній день проблема конфліктності між підлітками є актуальною. Як часто ми не піднімаємо питання про «перехідний» підлітковий вік, та він є критичним для молодої людини. Дитина перетворюється на дорослу цілеспрямовану, впевнену у собі особистість. Підлітковий вік - це поріг, за яким починається самостійне життя. Разом з цим даний етап характеризується інтенсивним фізичним, соціальним і моральним розвитком дитини. У цей період, як у даній ситуації, що трапилась між мукачівськими одногрупниками, спостерігається неготовність підлітків до дорослого життя, виражена у суперечливих відношеннях, так званому підлітковому максималізмі. З одного боку хочеться самостійності, з іншого підлітки бояться її. Оцінюючи свої здібності, успіхи, зовнішню привабливість, авторитет серед друзів та свої недоліки, підліток емоційно переживає, що призводить до загострення агресивності до навколишніх, а частіше слабших від себе. У таких випадках батьки і вчителі відіграють ключову роль у вирішенні подібних конфліктів. У цей період батькам – головне не віддалятись від дитини, спробувати зрозуміти її, поговорити з нею як з дорослою. Щодо педагогів, то вони повинні тонко відчувати відносини в групі, вчасно попередити емоційну напруженість, встановити довірливі відносини з молодими людьми і не залишати конфлікти підлітків без відповідного контролю, адже це може призвести до трагічних наслідків.
Наталія Машіко, Мукачівський МВ УМВС