Андрій Лукач: "Найважливіше в бізнесі – порядність"
До Дня підприємця, який в Україні відзначають 6 вересня, спілкуємось про складові успішного бізнесу. В ексклюзивному інтерв’ю газеті «Панорама» Андрій Лукач – один з кращих підприємців Мукачева, ділиться власним досвідом про початок та розбудову успішної справи.
ВІДЕО ДНЯ– Пане Андрію, Ви маєте гарний досвід у підприємницькій діяльності. Як можна досягти успіху в бізнесі?
– Досягти успіху можна кількома складовими: великою працею, наполегливістю та порядністю. Без неї в бізнесі ніяк. Це – основа роботи та стосунків між партнерами та працівниками.
РекламаРеклама
ДОВІДКА
Андрій Лукач, мукачівець, успішний підприємець. Шлях у бізнесі розпочав з початку 2000-х років. Перший підприємницький досвід – маршрутні перевезення. З часом відкрив підприємство «Карпати-Л», що займається будівництвом.
РекламаУ 2018-2019 рр. відродили завод ЗБВІК у Мукачеві, що перебував на межі занепаду.
Три роки тому започаткували мережу супермаркетів «Алма», яка за короткий час стала однією з кращих в Мукачеві та області.
Кредо як підприємця: надавати роботу закарпатцям та співпрацювати з місцевими виробниками.
– Ваш шлях у підприємництві був легким?
– Я народився у звичайній родині на Мукачівщині. Мої батьки – прості люди, працівники. А простій людині завжди важко. З чогось починати, до чогось іти – складно, особливо коли не маєш за собою підтримки. Найважчим був старт. А потім, коли людина починає активно працювати у бізнесі –стає легше. Що важливо: у цій сфері потрібно завжди бути наполегливим та порядним, а ще – прогнозувати на перспективу та працювати на результат.
– Згідно інформації, яка є у відкритих джерелах, Ви причетні до великої частини успішного бізнесу. З чого починали? Як можна працювати тут, і дати роботу іншим?
Реклама– На початку 2000-х, як і багатьом закарпатцям довелося працювати на заробітках. Але я повернувся додому, щоб реалізувати себе на батьківщині. Маючи багато друзів, певні зароблені кошти, почав рухатись у сторону підприємницької діяльності. На той час була відкрита ніша, пов’язана з пасажирськими перевезеннями. Великих коштів на бізнес тоді не було. Довелося брати кредити, ризикувати. Перший досвід став успішним. Потім відкрив будівельну фірму. Із заробітчанських часів розумів, що за кордоном закарпатці працюють переважно будівельниками. Зібрав друзів, знайомих, яких знав у навколишніх селах – так і почали працювати у будівництві. Це підприємство добре працює і досі. І я радий, що зміг надати роботу нашим людям, жителям прилеглих до Мукачева сіл, із зарплатами, що можуть конкурувати із заробітками.
– Хто працює на Ваших підприємствах?
– Я прихильник того, що людина повинна працювати там, де вона живе. Потрібно розвиватися самим та розвивати свою Батьківщину. Я завжди надаю пріоритет місцевим працівникам. У кожному бізнесі.
– Розкажіть про Ваш інший підприємницький досвід.
– Після того, як будівельний бізнес розширився, я дізнався про те, що Мукачівський завод залізобетонних виробів і конструкцій став банкрутом. Поступила пропозиція його купити. За рік я вивів цей завод із стану банкрутства на хороший рівень, із достойними зарплатами та гідними податками у бюджет міста. Там зараз працює близько 80 людей, які працювали і під час карантину.
– Ваша мережа супермаркетів «Алма» стала одним з успішних брендів Закарпаття, що стрімко завоював ринок області.
– Як бізнесмен, завжди шукаю нові види діяльності, де можу себе проявити, надати людям гідну роботу та заробітну плату. Чому так? Тому, що лиш тоді може бути прогрес тут, в Закарпатті. Історія схожа як із заводом: почув, що продають три магазини, колишні «Барви» – з цього почалася «Алма». Ми з компаньойоном їх відкрили як нову мережу «Алма». З цього почався розвиток, і на сьогоднішній день у мережі є 10 магазинів у Мукачеві, один – у Чинадієві, і ще чотири – в інших районах області.
Реклама– У чому секрет успіху?
– Щодня я спілкуюся з колективом, касирами, покупцями, і чую, на що люди скаржаться, на що вказують та що радять. Коли розумієш проблематику, то одразу знаходяться шляхи її вирішення. З цього і йде розвиток. А коли є розвиток – є розуміння, що ти – на правильному шляху. В «Алмі» ми так само зберегли концепцію надавати роботу місцевим та розвивати місцевих виробників. Це – моє життєве кредо: щоб закарпатці мали достойну роботу вдома. За 90-ті роки склалася хибна думка, що ми нічого не вміємо і не знаємо. Насправді це далеко не так. Ми повинні доносити широкому загалу, що у нас є хороша продукція, що ми – працьовиті і багато що знаємо. Ми зобов’язані пропагувати своє, закарпатське. А ми, підприємці, зі свого боку сплачуємо податки, щоб наші міста і села могли розвиватися.
– Виникає питання: чи влада розуміє потреби бізнесу?
– Як власнику мережі «Алма» та підриємств, хотілося б, щоб у владі з бізнесом говорили, щоб слухали про потреби та дослухалися до думки, особливо що стосується раціонального використання коштів платників податків, щоб була співпраця та взаєморозуміння.
– 6 вересня в Україні День підприємця. Що скажете Вашим колегам?
– Хочу привітати підприємців, тих, хто створює робочі місця, вкладає сили у розвиток Закарпаття. Бажаю усім нам легкої роботи, миру, добра та злагоди нашим родинам.