Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Загадковий інвестор вкладе 5 млн. гривень у реставрацію "Анці Кушницької"?

Загадковий інвестор вкладе 5 млн. гривень у реставрацію "Анці Кушницької"?

Залізниці, ширина колії якої 750 мм, уже більше ста років, а за кожним з її фрагментів – рейками, семафорами – можна вивчати історію краю. Саме таким джерелом історії є Боржавська вузькоколійка,...

Залізниці, ширина колії якої 750 мм, уже більше ста років, а за кожним з її фрагментів – рейками, семафорами – можна вивчати історію краю. Саме таким джерелом історії є Боржавська вузькоколійка, введена в експлуатацію 24 грудня 1908 року, яку в народі називають «Анця Кушницька» або «Жужіка». ЇЇ вже неодноразово намагались розібрати, але вона все ще діє.

Вузькоколійку вважають не тільки засобом пересування, а й культурною родзинкою та туристичною принадою краю. Все тому, що вона не тільки економний засіб пересування, а й пам’ятка історії, адже збудована ще за часів Австро-Угорської імперії. До того ж пасажири вузькоколійки полюбляють її за насолоду від краєвидів Закарпаття, які можна спостерігати з вагонів потяга. На сьогодні рейками курсує старенький «дизель» і тільки в одному напрямку – між Виноградовом та Іршавою. Зараз вузькоколійка та власне поїзд, який тут ще називають «Анцею Кушницькою» або «Жужікою» перебуває у вельми непривабливому стані – старенькі вагони, пошарпані сидіння, всюди брудно. Вузькоколійкою зараз перевозить усього кілька людей, а інколи взагалі їде порожньою. Старші люди ще пам’ятають золотий період вузькоколійки, коли за радянських часів вона була популярним видом транспорту. Тоді в час промислового розквіту працівники заводів та фабрик головним чином добирались на роботу вузькоколійкою. Серед старших людей, які переважно і є головними пасажирами, отримала підтримку версія, що банкрутство вузькоколійки створюють навмисно. Але в цієї історичної пам’ятки все ще залишається надія на порятунок. Так працівники вузькоколійки кажуть про ніби то загадкового інвестора, який збирається вкласти 5 млн. гривень у реставрацію. Такий інвестор став би справжнім порятунком. Адже діючих колій залишилося в рази менше: місцеві та працівники залізниці розібрали їх : хто на металобрухт, хто для паркану. Така ж доля спіткала і раритетні паровози. Тепер протяжність вузькоколійної дороги всього 36 кілометрів. Про те, що рейки вузькоколійки розібрали на металобрухт, вже неодноразово згадували в пресі, говорили про це і на різних владних рівнях. То ж чи вдасться врятувати раритетні маршрути «Анці Кушницької», – покаже час.