Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!

Лісове господарство України необхідно реформувати

У Львові відбулось виїзне засідання Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Верховної Ради України, під час якого обговорювали проблематику реформування лісового господарства. До аграрного комітету ВР України входять народні депутати від Закарпаття  – Василь Петьовка та Валерій Лунченко.

«У лісовому господарстві, як і в інших галузях народного господарства, що стали на шлях ринкових перетворень, прослідковується високий рівень нестабільності, пов’язаний із постійною зміною не тільки обсягів, а і напряму розвитку. Використання в розумних пропорціях як екологічних, так і господарських цінностей лісів, забезпечення лісовідтворення, збільшення площі лісів,  недопущення зниження запасів деревини – такими мають бути  принципи лісогосподарської політики в Україні»,  -  про це йшлося  під час виїзного засідання Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Верховної  Ради України. 

Для  лісової галузі притаманний ряд проблем. Одна з них – відсутність затверджених стратегічних документів з її розвитку, що призвело до неефективного використання лісових ресурсів. Наразі нема дієвих заходів з боку органів виконавчої влади щодо реформування галузі, що призводить до різкого збільшення обсягів незаконних рубок та існування тіньового обігу деревини. Зосередження в одному державному органі функцій регулювання, нагляду, контролю та здійснення господарської діяльності потенційно має корупційну складову. Необхідно вносити зміни до правил продажу необробленої деревини, забезпечити прозорий та рівний доступ до сировини. Ще один з негативних факторів – відсутність  економічних стимулів для переробки деревини всередині країни, погіршення санітарного стану лісів, масове всихання та  їх пошкодження  шкідниками та хворобами. Відсутність здійснення планового обліку лісів та проведення інвентаризації лісового фонду України призводить до неможливості отримання об’єктивної інформації щодо стану лісових ресурсів країни. Значно погіршило соціально-економічний стан сільських територій внесення змін до державного бюджету, згідно яких, рентна плата за здійснення рубок головного користування спрямовується до державного бюджету України, а не до місцевих.

Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин Верховної Ради України вирішив підтримати пропозиції щодо  недопущення концесії, продажу, та відчуження лісів в Україні; передбачити механізми удосконалення системи фінансування  та розвитку лісового господарства України, шляхом створення державного фонду розвитку лісового господарства; враховуючи процеси децентралізації, -  зберегти статус державних лісогосподарських підприємств в Україні  як юридичних осіб, обласних об’єднань на базі лісогосподарських підприємств як таких, що забезпечують суттєве наповнення місцевих бюджетів. Народні депутати вважають за доцільне залишити за Державним агентством лісових ресурсів здійснення державного управління у сфері лісового та мисливського господарства, зменшити кількість регуляторних актів  та дозвільних документів щодо ведення лісового та мисливського господарства,  створити Національний Центр інвентаризації та моніторингу лісів у структурі Національної академії наук України, створити  ефективний орган лісової охорони.  Народні депутати, члени Аграрного Комітету, порекомендували  Кабінету Міністрів України, Національній академії аграрних наук України розробити єдину систему відтворення лісових екосистем природних зон Карпатських гір, Полісся, Лісостепу та Степу України.

Окрім того, за результатами виїзного  засідання, рекомендують Кабінету Міністрів при перегляді державного бюджету на 2018 рік передбачити кошти на будівництво лісорозсадницького комплексу у Львівській області, подати на розгляд Верховної Ради законопроекти щодо повернення рентної плати за використання лісових ресурсів до місцевих бюджетів, розглянути питання правової можливості вирощування приватного лісу на землях лісового фонду, що не вкриті лісовою рослинністю; прискорити призначення  Голови державного агентства лісових ресурсів.  Державному агентству лісових ресурсів подати  на розгляд Комітету з питань аграрної політики проект фінансування розвитку лісового господарства на 2019 рік. Окрім того, Комітет зобов’язався у найкоротші терміни розглянути на засіданнях законодавчі акти щодо лісового кодексу, інвентаризації лісів, охорону тваринного світу та інших, що стосуються лісів та господарювання  у них.