Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Історія успіху: як закарпатець створив успішний транспортний бізнес у Лондоні

Історія успіху: як закарпатець створив успішний транспортний бізнес у Лондоні

Закарпатець з Рахова – засновник і керівник компанії Rubbish Taxi в Лондоні.

Не вірите, що з України в Лондон можна приїхати без знання мови, з бакалаврським дипломом учителя географії та підкорити це місто, ставши засновником компанії з річним оборотом майже в мільйон фунтів стерлінгів? Тоді читайте історію успіху Володимира Бочкор, власника бренду Rubbish Taxi, альпініста, екстремала, батька трьох дітей, якому 24-х годин у добі вистачає на все.

Володимир народився в Україні, в невеличкому райцентрі Рахів на Закарпатті. Батько все життя пропрацював водієм автобуса і, напевно, тому всі дитячі мрії Володимира були пов’язані з водійським кріслом - він теж мріяв стати водієм. Як він сам підкреслює, на щастя, мрія не збулася, він не став водієм, але через любов до транспорту став співвласником автобусної компанії і власником транспортної компанії.

Читайте також:
Як закарпатські студенти Америку на авто підкорювали

Після школи він вступив до Тернопільського національного педагогічного університету, плануючи стати вчителем географії, але після четвертого курсу, в 21 рік, отримавши диплом бакалавра, покинув університет і іммігрував до Лондона за студентською візою. Допомогли зважитися на такий серйозний крок друзі, які вже жили в Лондоні.

Переїзд в Лондон - справжня авантюра

Кардинальна зміна місця проживання Володимира, з точки зору обивателя, своєрідна авантюра. Чому? Насамперед тому, що їхав Володимир в Лондон, абсолютно не знаючи англійської мови. Починати довелося дійсно з нуля в прямому сенсі цього слова.

Перші два роки вивчав англійську мову в приватному коледжі на денній формі і працював в нічну зміну в «Макдональдсі». Потім займався доставкою газет.

Перший свій бізнес заснував в 27 років. Компанія займалася демонтажем будівель. Штат співробітників - близько 50 осіб, але це було швидше агентство з працевлаштування, підбору виконавців. Потрібно було працювати з досить великою кількістю людей, з субпідрядниками. Незабаром наш герой зрозумів, що такий бізнес йому не цікавий, тому що залежав від багатьох факторів, в тому числі від людського, і не приносив задоволення. Але ці три роки не були безглуздо витраченими, тому що саме за цей період скупчився невеликий стартовий капітал, який дозволив реалізувати мрію і зайнятися транспортом - стати співвласником транспортної компанії в Україні.

Читайте також:
Закарпатка стала найкращою бізнес-леді Словаччини

«До речі, це і були перші відчутні кошти, які я заробив самостійно, тоді мені було приблизно 30 років, і я відразу витратив їх на придбання бізнесу своєї мрії - автобусного парку і першого автобуса в Україні», - каже Бочкор.

Саме тоді, в 2009 році, були засновані «Бочкор і сини», які займаються пасажирськими перевезеннями. Співзасновники автобусної компанії - сам Володимир, його брат Василь і батьки. Тепер в автобусному парку налічується 13 автобусів, які займаються перевезеннями пасажирів на лініях місцевого і міжміського значення.

«Оскільки родичі вирішують всі операційні питання, то у мене цей бізнес багато часу не забирає, хоча буквально кожен день я спілкуюся з Україною, робочі моменти бувають завжди. У цьому бізнесі я завжди виступав більше в ролі інвестора, але наразі через нестабільну ситуацю розвиток бізнесу призупинено, поки він просто «тримається на плаву». Така заморозка розвитку проекту пов’язана з тим, що після трагічних подій в Україні в 2014 році бізнес став інвестиційно нерентабельним. Різке зростання курсу валюти, нестабільність в суспільстві, якість техніки і стан українських доріг змушують поки заморозити розвиток цієї частини мого бізнесу», - пояснює підприємець.

Оскільки як і раніше мрії про власну справу були пов’язані з наданням транспортних послуг, 11 лютого 2014 року було засновано компанію, що займається вивезенням сміття в Лондоні.

Rubbish Taxi - впізнаваний бренд

Ідея з’явилася після спілкування з товаришем на ім’я Дмитро. Він, як будівельник, зіткнувся з проблемою вивозення сміття після ремонту будинків. У той час йому послуги надавали польські підприємці і потрібно було п’ять днів, а іноді і більше, чекати вивезення будівельного сміття після завершення замовлення.

«Перший етап був важкий. Я придбав один автомобіль, назвав компанію WasteVan, почав витрачати кошти на рекламу в газетах і бігборди. Ми отримували по два-три замовлення в день, які ледь покривали витрати. На той час ми нічим не відрізнялися від шести конкурентів, і треба було щось терміново кардинально міняти. Попрацювавши так протягом майже року, ми зважилися на деякі ноу-хау: встановили на авто електронні ваги і почали вивіз сміття з оплатою за кілограми, а не за обсяг, як у наших конкурентів. Такий підхід дуже сподобався нашим клієнтам», - розповідає Бочкор.

В цьому ж році був створений новий бренд Rubbish Taxi і змінений дизайн автомобілів. Яскравий і впізнаваний, він став привертати до себе увагу, а клієнти після першого звернення стали постійними клієнтами і рекомендують сервіс іншим - знайомим, сусідам. Так зване «сарафанне радіо» працює серед англійців точно так само, як і в інших країнах, і вони на 100% намагаються використовувати його можливості. Це дозволяє заощадити значні кошти на рекламу.

Читайте також:
Закарпатський ІТ-бізнес: історія міжнародного успіху

За п’ять років існування компанія без витрат на рекламу вийшла на 40 замовлень щодня. На сьогодні вона має практично мільйонний річний оборот, автопарк налічує дев’ять машин і кожен рік вона збільшує свої можливості приблизно на 20%, купуючи нову техніку і розширюючи бізнес.

«Зараз Rubbish Taxi як бренд став досить відомим в Лондоні, і це мене тішить. Тепер в планах - масштабування бізнесу і його вихід з внутрішнього міського ринку, нехай і такого величезного мегаполісу як Лондон, на ринок всієї країни», - підсумовує бізнесмен.

Тільки подолання - єдино можливий шлях до вершин

Володимир - прихильник переконання, що потрібно займатися однією справою, шліфувати і відточувати свою майстерність, бути справжнім професіоналом. Саме тому плани на майбутнє пов’язує лише з розширенням вже існуючих підприємств. Для цього мріє освоїти особливості зв’язків з громадськістю, розуміє, що не можна залишатися осторонь від IТ.

Крім того, він - прихильник сімейних бізнесів і хотів би, щоб його справу продовжували діти. Їх у Володимира троє, а значить, є кому передати розпочате. До речі, своїм найбільшим досягненням він вважає не два бізнеси в Україні та Великобританії, а саме свою сім’ю. Вона у нього справді інтернаціональна: чоловік - українець, дружина - румунка, а діти вже стають справжніми англійцями.

Читайте також:
Як сім’я започаткувала успішний бізнес на Закарпатті

Самореалізації допомагає не тільки наявність бізнесу, а й екстремальне хобі. Володимир не став учителем географії (хто знає, скільки втратила українська педагогіка в його особі?), але подорожі по всьому світу привертають його гострими відчуттями. Він уже підкорив три п’ятитисячних вершини - це Кіліманджаро, Казбек, Арарат. Гори допомагають не тільки переключитися, відволіктися від проблем, а й познайомитися з людьми, які не підведуть. Спілкування з багатьма стає постійним, воно не обмежується альпіністськими сходженнями.

Також Володимир підкорює не тільки гори, але і водну стихію. На його рахунку - тритижневий заплив, в результаті якого він з друзями обігнув озеро Байкал.

Його не приваблює «гарний відпочинок» в готелях на морському узбережжі, коли можна нічого не робити і розслабитися. Він вважає, що саме подолання, підкорення природи і допомагає людині відчувати себе впевненою в тому, що і як вона робить.