Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 313 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 400+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 000+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 000+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Економіка
  • Аналітики порахували, скільки коштуватиме розмитнення електромобілів з 2026 року

Аналітики порахували, скільки коштуватиме розмитнення електромобілів з 2026 року

Аналітики порахували, скільки коштуватиме розмитнення електромобілів з 2026 року

Добігає до свого завершення пільговий період розмитнення електромобілів. Які зміни запровадять із 2026 року та скільки доведеться платити при ввезенні, читайте у статті.

Пільговий режим для імпорту електромобілів, ухвалений у 2017 році та запущений з 1 січня 2018-го, став ключовим чинником розвитку українського ринку електротранспорту. Експерт Станіслав Бучацький на сайті Інституту дослідження авторинку наголосив, що саме завдяки цим рішенням ринок електромобілів сформувався у нинішньому вигляді.

ВІДЕО ДНЯ

Пільга дала ринку старт. Нині парк електромобілів в Україні перевищує 200 тисяч – у десятки разів більше, ніж до запуску стимулюючих норм.

Читайте також:
Для українців, які продаватимуть автомобіль, наголосили про одне правило з номерними знаками
Реклама

Звільнення від сплати ПДВ було закріплене в Податковому кодексі як тимчасова норма з обмеженим терміном дії. Її кілька разів продовжували, однак наразі чинна дата завершення – 31 грудня 2025 року. Бучацький підкреслив, щоб пільга продовжувала діяти, парламент має ухвалити відповідне рішення. Якщо ж нічого не змінювати, ПДВ повернеться автоматично.

Натомість нульова ставка мита на імпорт електромобілів – це не пільга, а постійно встановлена норма митного тарифу, яка не має строку дії.

Таким чином, після 1 січня 2026 року ПДВ знову нараховуватиметься, а мито залишиться на рівні 0%.

Які зміни очікуються з 2026 року

Якщо Верховна Рада не подовжить дію нульової ставки ПДВ, з 1 січня 2026 року при імпорті електромобіля застосовуватиметься стандартна ставка ПДВ у 20%. Усі інші умови залишаться незмінними:

  • мито – 0% (постійна норма),
  • акциз – 1 євро за 1 кВт·год місткості батареї,
  • збір до Пенсійного фонду – 0% при першій реєстрації.

Скільки доведеться платити

Для електромобіля вартістю 20000 євро з батареєю 60 кВт·год сума митних платежів становитиме:

  • акциз – 60 євро,
  • база для ПДВ – 20060 євро,
  • ПДВ – приблизно 4012 євро.

Таким чином, загальне податкове навантаження складе близько 20% від митної вартості автомобіля, плюс невелика сума акцизу.

Станіслав Бучацький прогнозує, що нинішній високий попит на електромобілі частково пов’язаний з очікуванням повернення ПДВ. Через це на початку 2026 року можливий тимчасовий спад імпорту – на 20-40%.

Водночас зниження попиту може призвести до здешевлення електромобілів на міжнародних ринках, що потенційно вирівняє фінансовий ефект від повернення ПДВ. У підсумку електрокари можуть залишитися економічно вигідними навіть із додатковим 20-відсотковим податком.

Нагадаємо, для водіїв хочуть зробити нововведення, яке вже декілька років діє у Європі.

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно