Виборчий феномен: Балога та Бушко витратили на вибори більше грошей, ніж заробили
Кандидат від партії Єдиний Центр на виноградівському, 73 окрузі Іван Балога уже витратив на свою виборчу кампанію 796 тисяч доларів. Левова частина суми – 735 тисяч – пішли на благодійність, 49 тисяч – на організацію заходів, 10 тисяч – на поліграфічну продукцію, 2 тисячі – на приймальні.
ВІДЕО ДНЯТакі дані оприлюднила за результатами свого проміжкового спостереження за округом Громадянська мережа ОПОРА.
Головний на окрузі конкурент Балоги, висуванець Партії регіонів Іван Бушко витратився на кампанію у 604 002 долари. З них 540 тисяч пішло на благодійність, 30 тисяч – на рекламні щити, 10 тисяч – на поліграфію, 4 тисячі на агітаційні намети, 2 долари – на приймальні.
Реклама«Кандидування в окрузі двох високопосадовців дещо згладжує використання адміністративного ресурсу і переводить протистояння у фінансову площину. Слід зазначити, що округ досить конфліктний і вже відзначився порушенням кримінальної справи проти кандидата Михайла Лакатоша, та звільненням з роботи іншого, заступника мера м. Берегово Габора Кінча», – констатують спостерігачі ОПОРИ.
Також спостерігачі відзначають:
Реклама«Кандидат (Іван Балога) розпочав свою кампанію задовго до старту, здійснюючи офіційні візити в округ як Голова Закарпатської обласної ради, а також, активно займаючись благодійною діяльністю (як правило, подарунки виборцям). Наразі кандидат проводить активну кампанію у медіа, а також особисті зустрічі з виборцями. Біл-бордової кампанії не веде. У серпні призупинив подарункову кампанію. Активно використовує непрямий підкуп виборців спонсоруючи масові заходи типу Днів села, турнірів, дарує кошти церквам тощо. Опоненти (Іван Бушко) звинувачують кандидата у підготовці масового підкупу, про що подали заяву до правоохоронних органів, в якій вказали прізвища агітаторів Івана Балоги, які «збирали паспортні дані для можливого підкупу».
Про Івана Бушка спостерігачі відмітили таке:
«З квітня 2010 заступник Голови Закарпатської ОДА. З керівництва Партії регіонів найбільш жорстко критикує братів Балог та «Єдиний Центр». Кандидат веде агресивну передвиборчу кампанію зі значним застосуванням як коштів, так і адмінресурсу. З серпня масово розміщує біл-борди на території округу. Веде активну медіа-кампанію, зокрема з використанням підконтрольних комунальних ЗМІ. Заохочує виборців підтримати кандидата через подарунки, в тому числі оргтехніку, виступає спонсором Днів села, спортивних та мистецьких заходів, жертвує гроші на церкви».
Реклама«В окрузі №73 обоє найбільш активних кандидати: Іван Балога («Єдиний центр») та Іван Бушко (ПРУ), – вже витратили на кампанію у 2-3 рази більше, ніж заробили за протягом попереднього року», – констатували в ОПОРІ.
Інф. Бюро «Аналітик-Контент»