Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 300 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 11 700+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 14 300+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 18 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 1500+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Ужгород покращив місце у рейтингу індексу публічності місцевих рад

Ужгород покращив місце у рейтингу індексу публічності місцевих рад

Ужгород покращив місце у рейтингу індексу публічності місцевих рад

В Ужгородському прес-клубі Громадянська мережа ОПОРА презентувала результати вимірювання Індексу публічності місцевих рад обласних центрів та місце у рейтингу Ужгородської міської ради. Представники мережі ОПОРА розказали про те, які міські ради стали найбільш та найменш публічними цього року за підсумками проведеного моніторингу й запрезентували рейтинг муніципалітетів.

ВІДЕО ДНЯ

Як розповів Ярослав Гулан, координатор вимірювання Індексу публічності в Ужгороді, ГО ОПОРА з 2013 року моніторить стан публічності органів виконавчої влади місцевого самоврядування обласних центрів. Вивчаються дані 22 обласних центрів.

«За результатами вимірювання у 2016 році – Індекс публічності Ужгородської міської ради становить 48,8%. Це кращий результат у порівнянні з минулим роком, коли рівень досягав лише 42% й Ужгород знаходився на останній позиції. Цього року обласний центр Закарпаття опинився на 19 місці, позаду – Запоріжжя, Черкаси, Дніпро, – розповів Ярослав Гулан. – Ужгород перебуває у категорії «міст із низьким рівнем публічності» – разом з ще 14 обласними центрами, де рівень публічності – від 44 до 60%.

Реклама

Зафіксовано, що покращено рівень публічності міського голови – з 41% до 51% (мова йде про різних голів ради). Натомість рівень публічності виконавчих органів знизився – з 51% у 2015 до 42%. Суттєво покращився стан із публічністю депутатського корпусу Ужгородської міськради – якщо у 2015 рівень був критично низьким – 35%, то цьогоріч – вже 54%».

За словами Ярослава Гулана, до головних факторів підвищення рейтингу муніципалітету Ужгорода можна віднести наявність відомостей про керівництво ради; керівників структурних підрозділів; контактні дані; безпосередня зустріч міського голови й депутатів з громадою та особистий прийом людей; можливість комунікації виборців із депутатами; вчасне оприлюднення результатів поіменних голосувань; проектів рішень; нормативно-правових актів; копій протоколів засідань тощо. Водночас проблемним є питання чіткого структурування інформації на веб-сайті міськради й відтак – її зручного й швидкого пошуку.

Реклама

Індекс публічності міського голови Ужгорода складає 51%. До позитивних аспектів можна віднести оприлюднення декларації; чіткий графік прийому громадян, доступність для представників ЗМІ, проведення громадських слухань, звітування перед громадськістю. До мінусів публічності безпосереднього міського голови віднесено відсутність звітування перед депутатами про роботу виконавчих органів, звітування перед депутатами про виконання державної регуляторної політки; звітування перед населенням безпосередньо про виконання програм соціально-економічного та культурницького розвитку. Негативно вплинуло на рівень публічності голови Ужгорода й відсутність на сайті документу щодо єдиної зведеної редакції бюджету міста (з урахуванням всіх змін) та відсутність в єдиній актуальній редакції Програми соціально-економічного розвитку міста (з урахуванням всіх змін). Не додало рейтингу голови міста відсутність документу, що визначає пріоритетні напрямки розвитку сфери відкритих даних; неповне використання для закупівель системи PROZORRO.

Індекс публічності виконавчих органів міськради складає 42%. При вимірюванні рейтингу високі показники вдалося отримати завдяки тому, що у вільному доступі є більшість інформації про структуру виконавчих органів та їх керівників. Вчасно оприлюднюються анонси про засідання виконавчого комітету, без порушень термінів публікуються проекти рішень та власне рішення. Засідання виконкому є відкритими і громадяни можуть бути присутніми там без попередньої реєстрації. На веб-сайті вказана інфо про членів виконавчого комітету, зокрема – фото та біографічні довідки щодо більшості членів. Оприлюднено декларації про доходи заступників міського голови, працівників структурних підрозділів виконкому. Вчасно надаються відповіді на запити про доступ до публічної інформації. У ЦНАПі міськради запроваджена електронна черга прийому громадян.

Проблемними питаннями, що негативно вплинули при вимірюванні рейтингу публічності виконкому, стало непроведення безпосереднього звітування виконавчих органів про свою роботу перед депутатами та громадою. Нема також інформації із звітами у письмовому вигляді. На веб-сайті міськради нема інформації про перелік комунальних підприємств, їх послуги та тарифи на ці послуги; нема інформації про муніципальні установи та їх керівництво. Не оприлюднено даних щодо фінансової звітності комунальних підприємств. Відсутня інформація із біографічними даними керівників структурних підрозділів виконкому, нема їх фотографій. На сайті міськради нема окремого розділу щодо вакансій у структурі виконкому, умови участі у конкурсі на посади, не оприлюднено протоколів таких конкурсів та нема у відкритому доступі розпоряджень міського голови щодо кадрових призначень.

Реклама

Також негативно на рівень публічності виконкому Ужгородської міськради вплинули відсутність проведення земельних торгів, відсутність списку нерухомості, яка може бути передана в оренду; відсутність чіткого переліку ділянок, що пропонуються для забудови тощо.

Також до негативу можна віднести відсутність на веб-сайті міськради наборів даних у форматі відкритих даних, перелік яких визначено окремою постановою Кабміну України.

«Суттєво покращився Індекс публічності депутатів міської ради, він становить 54%. Високий бал вдалося набрати за рахунок вчасного оприлюднення проектів рішень і прийнятих рішень міськради; публікації роздруківок персонального голосування; оприлюднення протоколів сесії та засідань депутатських комісій; інформування про засідання депутатських комісій та можливості бути на них присутніми; проведення прямих відеотрансляцій засідань депутатів; оприлюднення аудіозаписів сесій, - каже Ярослав Гулан. -- Громадяни можуть бути присутні на засіданні міськради без спеціальних перепусток чи попередньої реєстрації. На веб-сайті оприлюднені фото депутатів, їх контактні телефони, час та місце прийому. Є інфо про склад депутатських комісій, депутатських фракцій. Серед мінусів, які негативно вплинули на рівень публічності депутатського корпусу, є відсутність на веб-сайті декларацій депутатів (оприлюднено лише декларацію секретаря ради)».

Протягом року депутати не проводили звітування перед виборцями (рішення про звітування прийнято лише наприкінці осені). Депутати не отримували та не реалізовували доручень виборців. Депутати не ініціювали громадських слухань. На веб-сайті не оприлюднено депутатських запитів. На веб-сайті нема даних про реєстрацію депутатів на сесійних засіданнях. На веб-сайті не архівується відео пленарних засідань депутатів. Не щодо всіх обранців на сайті міськради оприлюднено їх біографічні дані.

Олена Макара, керуюча справами виконкому Ужгородської міської ради зауважила, що всяка справа буде успішної тоді, коли є співпраця і влади і громадськості. «У нас дуже тісна співпраця з ГМ ОПОРА, тішить, що Ужгород в Індексу публічності піднявся у рейтингу. Ми врахували минулорічні рекомендації, створили сайт міської ради, розробили багато рубрик, - коментує Олена Макара.-- Щодо низького рівня роботи виконавчих органів за цей рік, то мабуть, і через те, що додалися нові вимоги щодо оприлюднення роботи виконавчих органів. Ми працюємо з колегами, доводимо їм про необхідність бути відкритими. Дуже важко було переламати свідомість чиновників і переконати їх, що інформація має бути відкрита».

За результатами моніторингу Індексу публічності Ужгородської міськради, Громадянська Мережа ОПОРА виробила ряд рекомендацій щодо покращення рівня публічності діяльності органу місцевого самоврядування.

Серед найголовнішого можна виділити:

Реклама

для міського голови:

– оприлюднити в окремих розділах сайту міськради актуальної інформації про бюджет; стан виконання бюджету; перелік цільових програм, звіти про їх виконання;

– організовувати зустрічі із громадою щодо звітування; оприлюднити звіти у письмовому вигляді.

для виконкому Ужгородської міськради:

– налагодити практику звітування про роботу виконавчих органів, про виконання місцевих цільових програм; оприлюднити такі звіти у письмовому вигляді;

– оприлюднити набори відкритих даних у форматі відкритих даних;

для депутатського корпусу Ужгородської міськради:

Реклама

– оприлюднити декларації депутатів міськради;

– оприлюднити звіти про роботу депутата у письмовому вигляді; практикувати  отримувати та реалізовувати доручення виборців; ініціювати проведення громадських слухань. 

Індекс публічності – це спільний проект ОПОРИ та мережі партнерів, який реалізовується уже четвертий рік поспіль й має на меті оцінити, наскільки публічно приймаються рішення і втілюється в життя політика муніципалітетів, і яким є внесок основних суб’єктів місцевого самоврядування – міського голови, депутатів та виконавчих органів – в цей процес.

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно