Зміни почали діяти з 8 травня: яке нововведення запровадили
Українцям пояснили, що змінюється на ринку праці і що тепер будуть перевіряти.
Насамперед нововведення зачепить роботодавців та рекрутингові агентства. Із 8 травня Держпродспоживслужба починає слідкувати за рекламою вакансій. Перевірятимуть та контролюватимуть зміст оголошень про роботу.
Українців попередили, що моніторитимуть усі оголошення про вакансії, яку публікуватимуть рекрутингові агентства, а також роботодавці. Найбільшу увагу приділятимуть самому формулюванню оголошення. Держпродспоживслужба буде виявляти, чи нема в оголошеннях дискримінаційних формулювань, наприклад за віком, статтю, расою, етнічним походженням або станом здоров’я.
Наприклад, на популярних сайтах із пошуку роботи можна часто помітити вакансії, в яких вказано наступне: «Шукаємо продавчиню в магазин одягу та взуття. Вимоги: відповідальність, комунікабельність, вік від 18 до 30 років, досвід роботи не менше року у подібній сфері. Звертайтесь за номером…». Саме у такому оголошенні і є дискримінаційне формулювання за віком — «до 30 років». Надалі за такі формулювання штрафуватимуть.
Крім того, будуть виявляти, чи є в оголошеннях про роботу ознаки маніпуляції. Йдеться про свідоме замовчування важливої інформації, наприклад, про наявність випробувального терміну, нічні зміни тощо. Також мова про використання нечітких формулювань, перебільшення розміру зарплати без уточнення умов тощо.
Держпродспоживслужбі наголошують, що такий підхід відповідає європейським стандартам. Якщо ж надалі будуть виявляти перераховані вище дискримінаційні формулювання або ж ознаки маніпуляції, то роботодавців штрафуватимуть.
У відомстві наголосили і на тому, що роботодавцям уже слід переглянути свої оголошення про роботу і привести їх у відповідність до вимог українського законодавства. Водночас українців закликали у разі виявлення порушень фіксувати їх і звертатись до територіальних управлінь Держпродспоживслужби.
Нагадаємо, безробітні українці можуть отримати від 1500 до 8000 гривень допомоги.