На відкритті стадіону "Автомобіліст" роздавали бограч
В обласному центрі Закарпаття під час відкриття муніципального стадіону учасники дійства агітували за партію «Відродження» та її кандидатів – Богдана та Андрія Андріївих. Церемонія супроводжувалася роздачею безкоштовної їжі та завершилася концертом популярного гурту «Рокаш».
У неділю, 18 жовтня, в Ужгороді після реконструкції відкрили стадіон «Автомобіліст». Стадіон є муніципальною власністю, однак його реконструкцію, у більшій мірі, здійснено за приватні кошти. Власне, на заході на цьому весь час наголошували – спортивний об’єкт відновлено за сприяння братів Андріївих. Водночас 600 тисяч гривень на облаштування стадіону було виділено і з міського бюджету – про це йдеться у рішенні №1811 від 11 вересня 2015 року (пункт 3.1), – інформує ОПОРА.
Власне сам захід і анонсувався як агітаційний, оскільки на афішах розміщений логотип партії «Відродження».
Згідно із Законом, використання партійної символіки є одним із видів політичної реклами. На сцені був розгорнутий банер із логотипом партії «Відродження», фотографіями двох кандидатів та напис – «Наш подарунок Ужгороду». Як запевнив представника ОПОРИ Богдан Андріїв, захід свята відкриття стадіону профінансований із виборчого фонду.
Під час агітаційного заходу усім бажаючим на стадіоні безкоштовно роздавали їжу – порції боґрачу. У такому факті спостерігачі ОПОРИ вбачають ознаки порушення законодавства, яке забороняє під час агітаційних заходів надавати виборцям матеріальну допомогу, матеріальні цінності чи послуги. Безкоштовна роздача їжі під час агітаційного заходу є ознакою так званого «непрямого підкупу» виборців. Про даний факт спостерігачі ОПОРИ повідомили Ужгородську міську виборчу комісію та правоохоронні органи.
У тому факті, що кандидати Андріїви наголошують на своїй «благодійній допомозі» в облаштуванні стадіону формально порушення Закону немає, оскільки реконструкція була проведена до офіційного старту виборчої кампанії.
Втім у тому, що кандидати інформують про «благодійність» у передвиборчій агітації, а отже – з метою спонукати виборця голосувати – закарпатські спостерігачі ОПОРИ вбачають ознаки нечесної конкуренції та порушення принципу рівних можливостей, оскільки не кожен кандидат на посаду міського голови чи у депутати має фінансову можливість надавати матеріальну допомогу, фінансувати певні роботи в період до офіційного старту виборчої кампанії.
ОПОРА нагадує про вимоги частини 4 статті 60 Закону України «Про місцеві вибори»: забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям грошей чи безоплатно або на пільгових умовах цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора місцевої організації партії, яка є суб’єктом виборчого процесу, політичної партії, місцева організація якої є суб’єктом виборчого процесу, або інших агітаційних матеріалів, за умови, що вартість таких товарів не перевищує 5 відсотків розміру мінімальної заробітної плати) та інших матеріальних цінностей або робіт чи послуг.