Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Боржавська вузькоколійка є нерентабельною – Львівська залізниця

Боржавська вузькоколійка є нерентабельною – Львівська залізниця

Боржавська вузькоколійка є нерентабельною – Львівська залізниця
Львівська залізниця офіційно повідомляє, що 16 листопада причиною затримки відправлення поїзда № 6604 сполученням Виноградів – Хмельник (Закарпатська область) по станції Виноградів, була несправність...

Львівська залізниця офіційно повідомляє, що 16 листопада причиною затримки відправлення поїзда № 6604 сполученням Виноградів – Хмельник (Закарпатська область) по станції Виноградів, була несправність тепловоза серії ТУ-2.

ВІДЕО ДНЯ

Після проведення детального технічного огляду стало відомо, що до цього призвела поломка приводу компресора, який забезпечує живлення всієї гальмівної системи поїзда, а відтак, з метою дотримання вимог безпеки руху, експлуатація вказаного тепловоза до усунення несправності була технічно неможливою.

Слід зазначити, що тепловози, які працюють на цій дільниці, давно вичерпали нормативний термін експлуатації, оскільки були побудовані у далекому 1956 році. Останній капітальний ремонт проводився в обсязі КР-1 у 2003 році при нормативній потребі кожних п’ять років. Проте така ситуація склалася не з вини залізниці, адже більшість запасних частин для ремонту цього рухомого складу просто знята з виробництва, а ремонтні бази – відсутні! Залізничники самотужки замінюють запчастини аналогами з проведенням глибокої модернізації під час виконання поточних ремонтів, відповідно до вимог нормативної документації. Однак, це вже не дає змоги гарантувати безпеку таких перевезень.

Реклама

У то й же час, такі роботи дуже затратні і потребують щороку все більшого фінансування. Утримання морально застарілого рухомого складу лише у моторвагонному депо Королево (Закарпатська область) за підсумками трьох кварталів обійшлося Львівській залізниці у 10 млн. 847 тис. грн., а прибуток від перевезень пасажирів за 9 місяців року склав лише 126 тис. грн. У минулому році за аналогічний період ці цифри дорівнювали 10 млн. 907 тис. грн. та 77 тис. 300 грн. відповідно.

Окрім витратної частини на утримання рухомого складу, на збитки значною мірою впливає і тотальне небажання людей платити за проїзд. Та й кількість пасажирів вузькоколійки є дуже мізерною, до прикладу, 16 листопада у затриманому поїзді № 6604 сполученням Виноградів – Хмельник було тільки 10 подорожуючих і лише у 3 трьох із них виявилися проїзні документи! За такої ситуації залізниця просто неспроможна на належному рівні утримувати ні інфраструктуру, ні рухомий склад, а тим паче, гарантувати безпеку перевезень.

Реклама

Загалом тенденція до значного зниження кількості пасажирів, котрі користуються послугами з перевезень на дільницях вузької колії Берегово – Приборжавське, Виноградово – Хмельник, Іршава – Ільниця зберігається вже упродовж двох останніх десятиліть.

Особливу увагу варто звернути на той факт, що жодна країна світу в промисловій експлуатації подібну інфраструктуру не утримує. Тобто державні структури не опікуються такими об’єктами, натомість вони є цікавими для туристичних компаній, для організації відпочинково-розважальної діяльності, особливо, якщо ті становлять історично-культурну цінність для певного регіону.

Неодноразово на різних рівнях порушували питання про закриття цих дільниць внаслідок їх значної збитковості, адже збитки на щорічне утримання рухомого складу та обслуговування колійного господарства складають десятки мільйонів гривень. Залізниця як державне підприємство не може проводити збиткову діяльність і повинна закривати такі неприбуткові об’єкти. Одним зі шляхів вирішення питання розглядали передачу об’єктів у власність районним державним адміністраціям, однак це так і не вдалося реалізувати попри нібито великий інтерес влади до збереження вузькоколійки.

Реклама

Нагадаємо, 4 серпня вже традиційно за ініціативи Йосипа Галайди, директора берегівського «Водоканалу Карпатвіз» та колишнього залізничника з Угорщини Тібора Бачинські було організовано Пам’ятну поїздку Боржавською вузькоколійкою.

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно