Державна служба зайнятості 30 років на службі людям

Життя  21 грудня 2020 року, 11:09 579

21 грудня 1990 року – день виходу у світ постанови ради Міністрів Української РСР про створення в Україні Державної служби зайнятості. Після цього відповідно на обласних рівнях, в районах, містах були створені центри зайнятості. Основним завданням новоствореної служби стало комплексне вирішення питань, пов’язаних з регулюванням зайнятості населення, працевлаштуванням, профорієнтацією та соціальною підтримкою тимчасово не працюючих громадян.

Протягом  30 років  Державна служба зайнятості довела здатність ефективно протистояти викликам ринку праці, запроваджуючи новітні технології, розширюючи спектр та зміст своїх послуг. В умовах посилення конкуренції між учасниками ринку праці та стрімкого розвитку інформаційних технологій, служба зайнятості продовжує вдосконалюватися та модернізуватися як сервісна установа сучасного формату з клієнтоцентрованим підходом щодо обслуговування шукачів роботи та працедавців відповідно до їх потреб. Останні два роки в роботу центрів зайнятості впроваджено інститути «особистого консультанта шукача роботи» та «консультанта роботодавця», пріоритетом яких є індивідуальний підхід до кожного клієнта, налагодження співпраці з метою оперативного досягнення результату.

Loading...

Читайте також:  "Україну накрила друга хвиля безробіття", – Денис Шмигаль

Служба зайнятості виконує посередницькі функції на ринку праці, справді основна мета діяльності центрів зайнятості є сприяння у працевлаштуванні осіб, які шукають роботу , та зареєстрованих безробітних. Але виконання цього завдання не можливо без тісної взаємодії з роботодавцями. Тому, працедавець - наш клієнт номер один, він може скористатися такими послугами як: якісний та оперативний підбір персоналу; організацію співбесіди з шукачами роботи – в режимі онлайн чи офлайн; проведення  професійної підготовки, перепідготовки чи підвищення кваліфікації безробітних, зокрема у центрах професійно-технічної освіти служби зайнятості; або ж проходження безробітними стажування безпосередньо на підприємстві, на конкретному робочому місця для виявлення його знань та вмінь під час виробничого процесу. А щоб зекономити час роботодавця, комунікувати з центром зайнятості дуже зручно через особистий кабінет на вебсайті служби. Цей додаток дозволяє переглядати резюме шукачів роботи з будь-якого гаджета, створювати пропозиції роботи і передавати їх для подальшої модерації і розміщення на сайті, відслідковувати укомплектування вакансій та багато іншого.

Коронакриза стала серйозним викликом для сфери зайнятості не тільки в Україні, а мабуть і в цілому світі. Так, центр зайнятості один з перших відчув суттєве зменшення кількості вакансій з одночасним зростанням кількості безробітних. Якщо порівнювати з аналогічним періодом минулого року, то вакансій зменшилося майже на половину, а кількість безробітних зросла в рази. В період дії посиленого карантину, центр зайнятості працював у дистанційному режимі: громадяни, які виявили намір отримати статус безробітного, подавали заяву у зручний для них спосіб: у скриньку для кореспонденції, що була встановлена на вході до центру зайнятості; через електронну пошту центру зайнятості або ж через портал державних послуг «Дія». Після послаблення карантинних обмежень, центр зайнятості працює у  звичному режимі з дотриманням протиепідемічних заходів, але заяву все ще можна подати онлайн на порталі «Дія». Крім того, на період дії карантину надання статусу безробітного та призначення допомоги по безробіттю відбувається у перший день подання особою заяв та необхідних документів.

Та навіть у період обмежувальних заходів служба зайнятості докладає зусиль, щоб надати роботу максимально можливій кількості громадян, за період з 1 квітня по 30 листопада поточного року за сприянням міськрайонного центру зайнятості працевлаштовано понад 700 безробітних.

Ще в квітні місяці були внесені зміни до стаття 47 закону України «Про зайнятість населення», які надали можливість підтримки  малого та середнього бізнесу, що був вимушений призупинити або ж скоротити діяльність у зв’язку із загальнодержавним карантином.  Основна мета допомоги по частковому безробіттю - збереження робочих місць протягом строку дії обмежувальних карантинних заходів.  Найбільш вразливими через обмежувальні заходи виявилися галузі туризму, готельного та ресторанного бізнесу, сфери обслуговування, санаторно – рекреаційної діяльності, торгівлі. Дуже сподіваємося, що така підтримка дала можливість вижити та відновити діяльність бізнесу.

Розв’язання проблеми зайнятості – складний процес, але успішне вирішення дає змогу уникнути серйозних конфліктів у регіоні, адже для кожної людини чи не найважливіше мати роботу, яка б забезпечувала гідний рівень життя. Служба зайнятості не може самостійно вирішити ці питання або ж вплинути на збільшення кількості робочих місць, проте докладає в цих умовах максимум зусиль для забезпечення населення роботою. Маємо надію, що з відновленням роботи підприємств, економічна активність в країні пожвавиться, що відобразиться у створенні нових робочих місць. Однак вже зараз можна припустити, що у зв’язку з поширенням дистанційної роботи та надання послуг онлайн, може зрости попит на спеціалісті ІТ-сфери, зокрема розробників сайтів; онлайн-викладачів, кур’єрів, а попит на деякі професії, навпаки, скоротиться, тоді центр зайнятості зможе допомогти шукачам роботи перепрофілюватися або ж здобути нову професію. Ми налаштовані йти вперед, розвиватися та бути корисними для людей та країни.

Джерело: PMG.ua
Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
Loading...
Коментарі - 0