На Перечинщині обговорювали проект конституційних змін щодо децентралізації влади
У понеділок, 27 липня у м. Перечин представники органів місцевого самоврядування і громадських організацій району провели Круглий стіл з обговорення проекту конституційних змін щодо децентралізації влади і реформи місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою країни.
Організував і провів захід Центр громадських ініціатив, очолюване Андрієм Вишняком, членом Громадської ради при Закарпатській ОДА і експертом з питань місцевого і регіонального розвитку, – зазначили в Закарпатській облдержадміністрації.
До участі у круглому столі був запрошений і Офіс реформ у Закарпатській області у складі керівника Івана Дем’янчука та експертів – Олега Лукші, Світлани Білич і Тетяни Вашергелі.
Близько 30 учасників Круглого столу були ознайомлені, як з презентацією проекту закону щодо конституційних змін (в частині децентралізації), що знаходиться на розгляді у Конституційному Суді України, так і з проектом Перспективного плану формування спроможних територіальних громад у Закарпатській області, розробленим управлінням містобудування і архітектури ОДА (Боршовський О.І.) за підтримки Офісу реформ у Закарпатській області.
Експерт офісу реформ Олег Лукша додатково доповів присутнім про ті природно-географічні, економічні та історико-культурні фактори, які є специфічними для Закарпаття, і враховувались при моделюванні 51-ї спроможної територіальної громади через об’єднавчі механізми.
Гостра дискусія точилась навколо питання утворення Дубриницької громади, яка б природно включала також і 3 села сусіднього Великоберезнянського району – Чорноголову, Смереково і Буківцьово.
Наразі питання залишається дискусійним, бо сільські ради і громади вказаних сіл ще не визначились остаточно до якого адміністративного центру будуть здійснювати об’єднавчі кроки – до Великого Березного чи до Дубринич.
Отже, складний процес узгоджень і переговорів громад щодо реального об’єднання лише розпочинається. І не тільки у Перечинському і Великоберезнянському, але й у всіх районах області.