До виборів у Верховну раду в обласному центрі відкрили "Журналістське бюро "Аналітик-Контент"
Вчора в Ужгородському прес-клубі відбулася презентація нового проекту «Журналістське бюро «Аналітик-Контент» з підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів в Закарпатті до Виборів-2012», яке діятиме в Ужгородському прес-клубі. Проект підтриманий у рамках Програми «Український медійний проект» («У-Медіа») Інтерньюз Нетворк. Презентація проходила у контексті головної теми «До чого готують закарпатського виборця-2012: претенденти, замовники, пропозиції».
ВІДЕО ДНЯЯк розповіла Ірина Бреза, голова Ужгородського прес-клубу новий проект прес-клубу спрямований покращення якості контенту ЗМІ області (передусім он-лайн медіа) з виборчої тематики завдяки підготовці якісних аналітичних та інформаційних матеріалів. «Ужгородський прес-клуб постійно реалізує упродовж виборчих компаній медіа проекти, спрямовані на об’єктивне, повне та неупереджене висвітлення передвиборчої ситуації для широкої громадськості. Цього разу журналісти прес-клубу у рамках роботи Бюро готуватимуть публікації, які зможуть використовувати ЗМІ області та мас-медіа з інших регіонів, які цікавляться ситуацією на Закарпатті», - сказала Ірина Бреза. Працюватиме «Аналітик-Контент» у двох напрямках: аналітичному та інформаційному, який у насичений подіями передвиборчий час є доволі важливим.
На засіданні запрошені експерти обговорили і ситуацію щодо парламентських виборів-2012. Політолог Віктор Пащенко зазначив, що кампанія починається стандартно – із фрази, що «ці вибори будуть вирішальні і брудні». Проте цього разу це «не будуть вирішальні вибори, кардинально політичну ситуацію вони не змінять. Адже основні сили політичних гравців таки спрямовані на президентську кампанію,- зауважив Віктор Пащенко. -- Але те, що це будуть вибори не чисті і, можливо, одні із найнапруженіших – це виглядає так. Слід очікувати соціального і політичного напруження. Ситуацію я б не назвав спокійною».
РекламаЗа словами політолога, нині є 2 ведучі політичні сили, які діють за принципом «друзям – усе, ворогам – закон». Тому сподіватися, що політичні сили діятимуть у рамках законодавства, етичних норм, та принципу незнищення нині не доводиться.
Щодо Закарпаття, зазначає Віктор Пащенко, то на загальноукраїнському тлі воно має свої особливості. Тут буде основна боротьба навколо мажоритарних округів. Партія влади змушена буде показати достойний результат, оскільки це питання не стільки відсотків, а престижу. Другий потужний гравець – «Єдиний Центр», скоріш за все навіть не буде висувати кандидатів за єдиним партійним списком, - зазначив експерт.
РекламаЗа його словами, опозиція має у нас хороший рейтинг, у відсотковому плані більше, ніж Партія регіонів. Але це – за рахунок київських прізвищ. Організаційно-фінансовий потенціал в опозиції на Закарпатті слабкий. Тому, констатує Віктор Пащенко, на Закарпатті реальна боротьба розгорнеться навколо округів, а битва по партійним спискам йтиме суто агітацією через ЗМІ.
Сергій Федака, доктор історичних наук, професор зазначив, що нині вибори не на часі – вони не вигідні а ні партії влади, а ні опозиції. «Навряд чи вибори щось змінять, але їх проводять, бо просто так співпав час», – констатував Сергій Дмитрович.
«Щодо Закарпаття – ситуація специфічна, – додає експерт. – У нас склалася двопартійна система – Єдиний Центр та Партія регіонів. Обидві заявили, що прагнуть провести своїх кандидатів по усіх 6 округах. Тому протистояння буде гостре і напружене. Третя сила може визирнути в Ужгородському окрузі, де не все так прогнозовано. В інших округах уже є кандидати для протистояння».
РекламаНа думку Сергія Федаки, обидві команди мають однакові проблеми – бракує упізнаваних облич кандидатів. Тому під час передвиборчої гонки відіграватимуть роль політтехнологи, оскільки серед населення немає чітких симпатій чи антипатій до когось.
Андрій Странніков, директор Інститут Політичної Освіти вважає, що найголовнішою інтригою виборів-2012 є – чи зможе опозиція об’єднатися, чи зможе взяти більшість і, якщо візьме, що робитиме з владою. Він також підкреслив, що головне, аби опозиція у виборцях не бачила лише ресурс для голосів. « Потрібно сконцентрувати інтереси не на шкурних інтересах, а на тому, що робити після виборів, запропонувати суспільству чітке бачення – що після виборів. З виконанням цих умов опозиція має шанс перемогти, - зауважи Андрій Странніков.
Мар’яна Колодій, соціолог, директорка Закарпатського обласного центру ґендерної освіти при УжНУ змалювала середньостатистичний виборець цієї парламентської гонки. Це – жінка, 40-47 років, має сім’ю, проживає у місті, вона представниця середнього нижчого класу, тобто – робітничої ланки. Вік виборця у порівнянні з минулими перегонами помолодшав (був 53-55 років).
Сам же виборець буде людиною, що готова піддатися на матеріальну спокусу – голосувати не за ідею, а за матеріальну допомогу. Виборець все ще готовий проголосувати за того, хто покаже, що може покращити його соціально-економічний стан.