Актуальність велодоріжок: досвід Мукачева та європейських країн
Соціальна дистанція, зменшення кількості прямих міжлюдських контактів, навколишнє середовище – коронавірус настільки змінив наше життя, що позитив для екології внаслідок карантинних заходів став причиною вже популярного мему “Природа настільки очистилась…”. Але якщо серйозно, то чимало країн і великих міст зокрема всерйоз замислюються про те, як зберегти карантинний рівень екології у посткарантинний період, коли життя нормалізується, або навіть зменшити шкідливий вплив людської діяльності на навколишнє середовище.
ВІДЕО ДНЯВ італійському Мілані – столиці регіону Ломбардія, яка найбільше постраждала від пандемії COVID-19, планується трансформація 35 кілометрів міських вулиць, аби і запобігти зараженню людей на коронавірус, і зменшити кількість викидів в атмосферу на тлі послаблення карантину.
У центральній частині Брюсселя віддаватимуть перевагу пішоходам та велосипедистам, аби уникнути скупчень задля зменшення ризиків заражень на коронавірус. Франція запланувала виділити 20 мільйонів євро для того, аби громадяни пересіли на велосипеди, а місцеву владу заохочує розвивати велоінфраструктуру.
РекламаНавіть у столиці сусідньої Угорщини – у Будапешті, помітні зрушення. Так, нещодавно на одному з проспектів міста, який розділений на частини для руху окремо автомобілів та трамвайних маршрутів 4 та 6, з’явилась велодоріжка.
РекламаІ хоч Мукачево далеко не велике європейське місто, та все ж і в місті над Латорицею є помітні зрушення у розвитку велоінфраструктури. Так, нещодавно у місті з’явилась перша велодоріжка. Як розповів начальник Управління міського господарства Мукачівського міськвиконкому В’ячеслав Гасинець, наразі в Мукачеві вже побудовано велосипедну доріжку від моста по вул.Космонавта Беляєва до моста по вул.Берегівська об’їздна протяжністю – 2 642 м.
РекламаТакож наразі підрядною організацією виконуються роботи з влаштування велосипедної доріжки по вул.Берегівська об’їздна. Згідно проєктно-кошторисної документації, велосипедна доріжка буде протяжністю 798 м.
За словами чиновника, європейські практики розвитку велоінфраструктури і надалі використовуватимуться. І при виконанні робіт з будівництва, реконструкції та капітального ремонту вулиць завжди розглядається можливість запроектувати велодоріжку, але у зв’язку з тим, що міська інфраструктура була закладена історично з вузькими вулицями, а це в першу чергу центральна частина міста, фізично реалізувати влаштування велодоріжки з дотриманням всіх будівельних норм є майже неможливим.
Тому в місті робиться акцент на розвиток рекреаційних місць відпочинку, таких як парки, сквери, майданчики. Однак при плануванні робіт на території всієї Мукачівської ОТГ буде враховуватись та розглядатись можливість влаштування велодоріжок задля розвитку велосипедної інфраструктури Мукачівської об’єднаної територіальної громади. Адже велотранспортом активно користуються не лише містяни, але й жителі шести сіл Мукачівської ОТГ.
РекламаСтворення необхідної вело інфраструктури для міста – це завжди актуально. Адже активне користування велосипедами зменшить кількість заторів на дорогах. А в період пандемії коронавірусу дозволить зменшити скупчення людей у громадському транспорті і, відповідно, зменшить ризики заражень на СOVID-19. І тому європейський досвід розвитку велоінфраструктури повинні використовувати по всій Україні і, зокрема, Закарпатті. Адже це дасть можливість уникнути негативних наслідків як для екології, так і для здоров’я людей.