Від дистрибютора – до великого виробника
Закарпаття – край, багатий на підприємства з європейськими інвестиціями. Прикордонна територія сприяє міжнародним бізнес-контактам та потужним вкладенням іноземних інвесторів і партнерів. Одним із таких підприємств є чеська компанія “Kружік”, яка є загальноєвропейським виробником секційних воріт.
Через терни до успіху
Саме у селі Іванівці, що на Мукачівщині, розмістилась українська філія найвідомішого чеського виробника воріт. Керівник компанії “Кружік Україна” Андрій Варга розповідає, що компанія розпочала свою діяльність ще у далекому 2005 році, як дистрибютор продукції, виробленої компанією “Кружік” з міста Кромеріж (Чехія). Продаж воріт з цієї європейської країни тривав аж до 2008 року. Саме дев’ ять років тому компанія “Кружік Україна” почала власне виробництво секційних воріт різних видів у цеху, що розташований зараз у селі Іванівці Мукачівського району.
“Наша співпраця розвинулась так, що у наших працівників було навчання в Чехії. А вже в Україні чехи нам показували, як варто робити справжній європейський продукт високої якості. Чеські інвестори інвестували у наше виробництво не кошти, а саме власний товар – основи для майбутніх якісних виробів”, - зауважив директор “Kружік Україна” Андрій Варга.
Зараз “Кружік Україна” є частиною одного з найбільших виробників воріт у Центральній Європі – однойменної чеської материнської компанії. Компанія виготовляє ворота лише з якісних панелей товщиною 40 мм з високими теплоізоляційними властивостями. “Кружік” може за короткі терміни виготовити ворота з більш, ніж 60 плівок ламінації у відповідності з вимогами замовника.
Успішне виробництво українських воріт європейської якості привело до розширення асортименту продукції. Так, у 2012 році компанія розпочала виробництво металопластикових вікон та дверей. Але ці виробничі потужності вже розміщені в іншому населеному пункті Мукачівщини – Ракошині. За словами Андрія Варги, вироби з металопластику є актуальними для українських покупців. Тоді як в Європі більше цінується і продається алюмінієва продукція.
Саме з цією метою компанія “Кружік Україна” запустила виробництво алюмінієвих фасадів, дверей, вікон. “Наша алюмінієва продукція користується попитом не лише у звичайних українців, але й у відомих компаній. Так, наші вироби стали основою для нещодавно відкритого автосалону бренду “BMW” в Ужгороді. Нашими клієнтами є регіональні представництва майже усіх світових автобрендів, а також один із відомих готелів Мукачева”, - розповідає про успіхи компанії “Кружік Україна” Андрій Варга.
Протягом усієї історії підприємство реалізовувало свою продукцію, насамперед ворота, по всій Україні. У кожній області є дилери. До початку російської агресії філії “Кружік Україна” були навіть в Криму, Донецьку та Луганську.
Продукція “Kружік” експортується не лише по всій Україні, а й за кордоном. Як розповів у коментарі інтернет-виданню “PMG.ua” Андрій Варга, до Іванівців надходять замовлення з Бельгії, Азербайджану, Білорусі, Молдови, Румунії та, навіть, Іспанії.
Згодом компанія представить світову новинку, яка наразі перебуває на стадії розробки та вдосконалення.
Розвиватиметься країна – розвиватиметься і “Кружік”
Основа підприємства – це не лише робочі руки працівників, які виконують складну роботу по створенню воріт чи будь-яких інших конструкцій, але й менеджери, завдяки яким продукція компанії “Кружік” поширюється по всій Україні. Наш герой – Василь Маркович, нині є регіональним менеджером зі збуту продукції по Західній Україні. А починав він свою історію співпраці з цією компанією ще шість років тому. Тоді він відповідав за реалізацію продукції підприємства “Кружік” серед роздрібних клієнтів в Ужгороді. Та репутація, довіра і висока продуктивність роботи дали можливість підвищитись і стати менеджером з реалізації продукції на Західній Україні.
Пан Василь зауважив: “Кружік” є знаним брендом по всій території України. Однак продукція, яку виробляє підприємство, активно поширюється саме в тих регіонах, які є промисловими чи туристичними центрами України. “У нас до початку російської агресії були великі продажі в Криму, Донецьку та Луганську. Однак згодом ці регіони відпали через добре відомі події. Активно розвиваємось в Одесі, у Львові і по всій Західній Україні, за яку ми взялись першими ще шість років тому. Ну а на Закарпатті ми працюємо в режимі “сарафанного радіо”, адже продукція добре знана в краї через рекламу, а також серед людей, які рекомендують “Кружік”.
Він також зауважив, що менеджер зі співпраці у своїй роботі має бути психологом: “Ця робота навчила мене бути комунікабельним. Цього я не міг уникнути. Тобто, менеджер має знаходити спільну мову з партнерами. Адже ти прибуваєш у нове місто до компанії-партнера. І під час спілкування менеджеру потрібно врахувати особливості характеру власника чи представника партнерської компанії. Крім того, треба правильно презентувати свою продукцію. Але при цьому треба для себе враховувати те, які є переваги у інших виробників, що є твоїми конкурентами. Тому головне психологічне завданння менеджера – переконати партнера, що продукція компанії, яку представляєш, є кращою і вигіднішою за ціною”.
Василь Маркович позитивно дивиться на майбутнє компанії, в якій працює. Він впевнений – економічні негаразди в Україні пройдуть і за два-три роки вітчизняна економіка розвиватиметься і ростиме лише вгору. А з нею і ринок продажу воріт, в сегменті якого і працює компанія “Кружік Україна”. “Наша країна вже досягла свого “економічного дна” у 2016 році. І від нього ми вже потрохи відштовхуємось. Вважаю, що у найближчі два-три роки зростатиме і ринок продажу воріт та інших конструкцій, купівельна спроможність українців теж збільшуватиметься. “Кружік” планує принести в український ринок світові новинки. І тому з розширенням асортименту подукції зростатиме і попит, і, відповідно, це буде великим плюсом для ринку”, - мовив працівник компанії “Кружік Україна”.
Новинки – це яскравий приклад розвитку української економіки
Економічний експерт “Реанімаційного пакету реформ” Дмитро Романович у коментарі інтернет-виданню “PMG.ua” зауважив, що створення нових унікальних продуктів – це яскрава ознака розвитку української економіки після минулорічного спаду.
“Факт запуску різноманітних новинок стверджує лише про одне – українські й іноземні підприємці показують, що, незважаючи на попередні економічні негаразди, сприяють розвитку вітчизняного ринку, розвивають внутрішню конкуренцію завдяки появі нових продуктів. Інновації – це рушій економіки. А якщо ця новинка втілюється спільно із закордонними компаніями – то це величезний плюс для експорту. Ця історія може стати прикладом для багатьох представників українського бізнесу”, - мовив фахівець-економіст.