Москаль розповів, чому влітку авіаперевізники не можуть запровадити рейси з Ужгорода в Туреччину чи Єгипет
У вівторок, 25 липня, у Закарпатській облдержадміністрації відбулася розширена нарада щодо функціонування Міжнародного аеропорту «Ужгород», у якій взяли участь голова ОДА Геннадій Москаль, голова облради Михайло Рівіс, заступник директора департаменту аеронавігації Державної авіаційної служби України Віталій Сімак, представники Державного підприємства Украерорух тощо. Головне питання наради – яким чином відновити повноцінну роботу аеропорту, яка заблокована Європейським агентством авіаційної безпеки (EASA) через відсутність сертифікації Украероруху. Нагадаємо, що Ужгородський аеропорт – єдиний в Україні, який для зльоту й приземлення літаків використовує повітряний простір сусідньої держави (Словаччини), яка є членом Євросоюзу й працює за вимогами EASA.
ВІДЕО ДНЯ– У червні минулого року строк договору між Словаччиною та Україною на диспетчерське обслуговування літаків в Ужгородському аеропорту закінчився, – нагадав Геннадій Москаль на своєму офіційному сайті. – Ще за вісім місяців до цього ми неодноразово зверталися в Мінінфраструктури з проханнями зробити все для укладання нового договору. У листопаді минулого року міністр інфраструктури Володимир Омелян у ході візиту на Закарпаття привселюдно пообіцяв, що аеропорт повноцінно запрацює навесні цього року. Вже середина літа, а аеропорт досі працює в обмеженому режимі без диспетчерського супроводу. EASA категорично відмовилася надати дозвіл словацьким провайдерам обслуговувати Ужгородський аеропорт до сертифікації Украероруху на відповідність вимог Євросоюзу. Ми півтора року постійно й наполегливо піднімаємо питання відновлення роботи нашого аеропорту. За цей час вклали в його модернізацію величезні кошти з обласного бюджету – поставили сертифікований паркан, модернізували злітно-посадкову смугу, відремонтували службові приміщенні й закупили обладнання для обслуговування пасажирів. На своєму рівні зробили все можливе й неможливе. Ми не просимо грошей із Держбюджету, шукаємо їх самі, але вимагаємо від Мінінфраструктури, Державіаслужби та Украероруху управлінських рішень для відновлення роботи аеропорту. А у відповідь не бачимо ніякої ефективної реакції! Вказані структури саботують Указ Президента України № 146 щодо безвізу з Євросоюзом, який передбачає запровадження авіарейсів із аеропортів України (в тому числі комунальних) у країни ЄС. Ми не маємо авіаційного сполучення з Києвом, щоб терміново прибути в столицю на нараду, мені доводиться перетинати кордон і злітати з аеропорту Дебрецена чи Кошице. У період літніх відпусток авіаперевізники не можуть запровадити рейси з Ужгорода в Туреччину чи Єгипет, хоча готові зробити це одразу, як тільки аеропорт нормально запрацює. А він не запрацює, поки Украерорух не дасть згоду на сертифікацію з боку EASA. Фактично Закарпаття стало заручником бездіяльності бюрократів із Державіаслужби та Украероруху, які боячись сертифікації на дотримання вимог ЄС, заблокували роботу нашого аеропорту.
Нарада проходила в жорсткій тональності з боку голови ОДА, котрий заявив, що сьогодні має бути прийняте конкретне рішення з відновлення роботи Міжнародного аеропорту «Ужгород». Її підсумком став спільний лист Державіаслужби України та Закарпатської ОДА на адресу керівника EASA Патріка Кі, в якому підтверджується готовність до сертифікації Європейською організацією авіаційної безпеки аеронавігаційних послуг, що надаються Украерорухом. Таким чином виконується головна вимога, висунута EASA до Украероруху для відновлення авіадиспетчерського супроводу словацьким провайдером літаків в Ужгородському аеропорту.
Реклама– Якщо цей лист не спрацює, або Украерорух якимось чином «дасть задню», ми візьмемося вирішувати проблему Ужгородського аеропорту за допомогою не Міністерства інфраструктури, а авіаструктур та авіаперевізників із Євросоюзу, – заявив Г.Москаль.
Реклама