Життя   • 28 березня 2019 року, 15:31374

Лілія Гриневич завітала на Закарпаття і розповіла про дворівневе ЗНО

Лілія Гриневич розповіла на Закарпатті про дворівневе ЗНО

У Великодобронській школі підбили підсумки проекту «БомбеЗНО» за участі міністерки освіти і науки Лілії Гриневич.

У зустрічі також взяли участь Ганна Сопкова, директорка департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА, Оксана Нечипоренко, директор громадської ініціативи GoGlobal та Арто Вахтокарі, головний радник сприяння Фінського проекту підтримки шкільної реформи в Україні.

Про проект «БомбеЗНО»

Мовний табір «БомбеЗНО» тривав із 25 до 28 березня в школах Буковини та Закарпаття. Ця чотириденна інтенсивна підготовка до ЗНО, спрямована для випускників шкіл з угорською та румунською мовами навчання. Участь у ній взяли понад 400 абітурієнтів, які дізналися лайфхаки з опанування української мови та поглибили знання з української літератури.

Минулоріч 67,5% учнів шкіл у місцях компактного проживання угорської громади не подолали поріг ЗНО з української мови. Відтак, МОН у співпраці з освітніми організаціями ініціювали пілотний проект «БомбеЗНО», щоб збільшити кількість випускників, які успішно складуть тестування та зможуть реалізувати себе в в Україні.

«Цей проект не тільки про покращення знань, але і про зшивання країни зсередини. Коли учитель російської мови з Луганської області навчав дітей Виноградівського району лайфхакам з української мови, ми зрозуміли що ми є величезна країна, і нам є чим ділитися одне з одним. Як виявилося, 9/10 випускників тут були у Будапешті, проте не були у Львові. Я думаю, що проект «БомбеЗНО» полікував нам відчуття роз’єднаності» – зазначила представниця громадської ініціативи GoGlobal Марія Назарова.

В україномовних таборах взяли участь 44 вчителі з української мови та літератури з усієї країни. Напередодні педагоги проходили тренінгове навчання у Києві, яке включило методичну пiдготовку, елемент натхнення та психологiчнi аспекти.

Під час інтенсивного навчання дітей навчали якi теми можна випустити, бо вони не дають великої кiлькостi балiв, а на яких, навпаки, треба бiльше зосередитися. Також забезпечили підручниками для підготовки.

Якщо пiлот буде успiшний, то в МОН та органiзаторiв є стратегiя налагодження систематичної роботи через лiтнi мовнi табори, тренiнги, офлайн, онлайн-формати тощо.

Читайте також:  Угорщина платить закарпатським вчителям за викладання угорською мовою, – Гриневич

Дворівневе ЗНО

Міністерка освіти і науки Лілія Гриневич акцентувала увагу на новій моделі навчання: дворівневе ЗНО. До 2023 року випускники отримають можливість обирати складність тестування: базовий та науковий поглиблений рівень.

«Я відчуваю борг перед випускниками іншомовних шкіл. Не забезпечуючи їх адаптивними умовами стандартного вивчення української мови, ми вимагаємо від них досить високого рівня знань. Тому наша мета – знайти модель, яка врівноважить умови набуття знань. Зрозуміло, що за чотири дні неможливо підготуватися до іспитів. Але наша основна ідея полягає у тому, щоб зламати острах перед українською мовою. Для цього ми реформуємо систему складання ЗНО» – зазначила Лілія Гриневич.

Успішність учня безпосередньо залежить від компетентності вчителя. Відтак, міністерка згадала важливість білінгвального навчання – викладання шкільних предметів іноземною мовою (з вживанням рідної мови на початковому етапі).

На Закарпаттi веснянi мовнi табори працювали для учнiв Виноградiвського району на базi Карачинського лiцею, для учнiв Берегiвського району – на базi Яношiвської ЗОШ І-ІІІ ступенiв, Ужгородського району – на базi Великодобронської ЗОШ І-ІІІ ступенiв. Усього в області охопили заняттями в таборах понад 200 випускникiв-одинадцятикласникiв.

Раніше Лілія Гриневич розповіла, навіщо Угорщина розпалила мовний скандал.

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
Новини партнерів