Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 305 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 10 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 14 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 16 200+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 1500+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!

На Закарпатті зросла кількість проданих електромобілів

На Закарпатті зросла кількість проданих електромобілів

Останнім часом ми часто чуємо новини про те, що у багатьох європейських столицях вводять заборони на в’їзд старих дизельних авто. При цьому у кількох країнах Європи активно розвивається ринок електрокарів. А Україна впевнено переймає ці європейські тенденції. Тому і в нашій країні  стрімко розвивається ніша продажів електромобілів.

ВІДЕО ДНЯ

Так, протягом першого півріччя 2019 року в Україні зареєстровано 2995 автомобілів з електричним приводом, що більше в 1,5 рази (+67%), ніж за аналогічний період минулого року. При цьому кількість реєстрацій у другому кварталі на 32% більша, ніж у попередньому.

За словами автомобільного експерта Євгена Дутка, ніша продажу електрокарів є дуже затребуваною. Особливо, на Закарпатті. “Як каже статистика, в Україні набагато швидше розвивається ринок електрокарів, ніж у Росії. Якщо в Україні ринок показує ріст від 70 до 100%, то на Закарпатті взагалі – 300%. Адже за один рік кількість проданих електромобілів на Закарпатті зросла від 50 до 168, – каже Євген Дутко. – Насамперед, зацікавлені у електрокарах жителі маленьких міст, яких на Закарпатті багато. Адже вони мають доїзд 150 кілометрів, що для малого міста дуже прийнятно. Тому для жителів закарпатських міст ідеальним рішенням є купівля бюджетного електромобіля. Але якщо брати великі міста, як от Київ, то там потрібно мати дорожчий електрокар із більшим поїздом та потужнішою батареєю. Однак, великі цифри для ринку електрокарів дають саме великі міста: Одеса – 2400 електрокарів, Київ – 2000, Харків – 1800”.

Реклама
Читайте також:
На Закарпатті можуть почати виробляти електромобілі

Однак багатьох українців від купівлі електрокара стримує відсутність належної інфраструктури. Зокрема, зарядних станцій, парковок і т.д. Євген Дутко зауважив, що у багатьох населених пунктах Закарпаття вже працюють зарядні електростанції. Найбільше їх – в Ужгороді. В обласному центрі також працює суперчардж, який дозволяє зарядити, наприклад, Nissan Leaf за 2 години, а електромобіль марки Tesla – за годину. “До речі, кожен власник такого транспортного засобу може зарядити свій електрокар у себе вдома, бо у комплекті до нього також входять зарядні пристрої. Єдине, розетка має мати заземлення, бо без нього в цілях безпеки авто не прийматиме заряд”, – зауважив Євген Дутко.

Реклама
На Закарпатті зросла кількість проданих електромобілів  – 01

Та щоб стимулювати розвиток ринку електрокарів, потрібна і державна підтримка. Україна наразі сприяє цій сфері лише відміною ввізного мита та скасуванням ПДВ та акцизу на електрокари до 2022 року. Це, звісно, сприяє ринку продажів електромобілів. Але у багатьох європейських країнах держави, зважаючи на екологічність і економію цього виду транспорту, роблять різноманітні програми підтримки. “Передовою країною на ринку електрокарів є Норвегія. У цій країні є вже навіть дороги, покриття яких заряджає електрокар. Та що можна Україні взяти з європейського досвіду? По-перше, це матеріальне сприяння при придбанні електрокару. Але якоїсь конкретної допомоги при придбанні немає. Лише відміна ПДВ, ввізного мита і акцизу. На відміну від деяких європейських країн”, – зазначив Євген Дутко.

Читайте також:
Зеленський в Ужгороді пообіцяв вирішити питання з євробляхами
Реклама

“Наприклад, та сама Франція робить наступним чином: коли клієнт придбав електромобіль, то отримує фінансову допомогу до 5-6 тисяч євро. По-друге, це придбання електрокарів без батареї. А сам акумулятор передається у лізинг. Тобто, виходить, що за 10-15 тисяч євро можна купити електрокар. І той, хто купив автівку, має щомісячно платити 80 до 150 євро за оренду батареї. Ця ідея пожвавила ринок Франції. І Україна отримує вже вживані автівки Renault Zoe саме з Франції. Угорщина намагається розвивати свій ринок і має державну програму фінансової допомоги. По-третє, в Європі є чимало безкоштовних зарядних станцій та парковок для електромобілів. І на мою думку, держава і органи місцевого самоврядування мають зайнятись саме інфраструктурними питаннями, аби посприяти збільшенню кількості електрокарів – створити умови для появи більшої кількості зарядних станцій. І, відповідно, покращити екологічний стан у містах і селах нашого краю”, – сказав автоексперт.

Утім, незважаючи на замалу кількість зарядних станцій та нерозвинену інфраструктуру, Україна демонструє хороші показники купівлі електрокарів, в дечому навіть кращі, ніж у країнах ЄС. Для кожного українця і, зокрема, закарпатця, електромобіль – це не лише засіб пересування, але й засіб економії, збереження навколишнього середовища. А це, у свою чергу, підтримка загальноєвропейських тенденцій і екологічних цінностей.

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно