Священна війна проти ботів
Соціальні мережі, безсумнівно, ввійдуть в історію людства однією з головних ознак 21 століття. Їх розвиток приніс людям чимало користі, адже завдяки ним люди мають можливість спілкуватись зі своїми рідними, друзями, знайомими будь-де, незважаючи на час та відстань. Для багатьох користувачів інтернету соціальні мережі стали чи не головним місцем, де вони проводять свій вільний час. Здавалось би, після таких слів захоплення, чи може бути якась річ, яка б могла зіпсувати людське ставлення до одного з «благ» 21 століття? Не хочеться забігати далеко вперед, але здається, ця річ народжується на наших очах.
Якщо ще кілька років тому соціальні мережі були місцем, де у невимушеній атмосфері люди обмінювались інформацією, спілкувались і разом проводили час, то з плином років їх роль суттєво змінилась. На сьогоднішній день мережа – не тільки засіб спілкування, а й чудовий інструмент в руках грамотних людей, яким можна вдало маніпулювати суспільною думкою. Здійснюють подібні маніпуляції зазвичай цілою мережею фальшивих користувачів, яку об’єднує одна спільна ціль – переконати реальних людей мислити так, як потрібно замовнику. Здавалось би, до чого я веду, невже в Закарпатті є щось схоже? Як виявилось – так. Саме до такої думки приходиш, аналізуючи події останніх кількох місяців в закарпатському сегменті мережі "Фейсбук".
РекламаКористувачі мережі об’єдналися у спільному бажанні вивести на чисту воду сторінки одразу кількох, на їх думку, фейкових профілів. Почалося все вже з відомого в мережі псевдокористувача під ніком «Вася Голіш». Користувач мережі будь-яким чином намагався дискредитувати окремих людей. Розміщуючи в себе на сторінці провокативні записи, особа намагалась викликати шквал коментарів та обговорень, у ході яких продовжувалось обливання брудом конкретних людей.
Але, здається, замовник даної кампанії не зовсім адекватно розрахував свої сили. Після ряду публікацій в мережі, користувачі Фейсбуку вирішили запросити «Васю Голіша» вийти разом на фестиваль «Червене вино», щоб разом випити по чарці винного напою. Придумали навіть хештег #вася_пой_на_вино та відеоролик-запрошення.
РекламаЗустріч користувач мережі звичайно проігнорував, як і всі подальші публічні пропозиції зустрітися. Та все ж подібної інформаційної кампанії виявилось достатньо, щоб бодай на деякий час остудити запал фейкового акаунту. Насправді подібна історія підтвердила гіпотезу про те, що останнім часом в краї окремі політичні сили активно використовують власні мережі фальшивих користувачів для спроб дискредитації своїх політичних опонентів та нав’язування певних думок в суспільстві.
Війна проти ботів є священною для кожного користувача мережі, оскільки ніхто не застрахований від того, що саме він завтра може стати черговою жертвою даних людей. Якщо Ви помітили людей, які відповідають описаним в матеріалі рисам, пишіть в коментарях і ми разом спробуємо вивести їх на чисту воду.
РекламаЗавершити свої роздуми хотілось би веселим відео, яке, переконаний, підніме Вам настрій, а також актуальним, як ніколи, висловом Оскара Уайльда: «Я чув стільки наклепу на Вашу адресу, що у мене немає сумнівів: Ви – прекрасна людина!»